დავალებები

Sunday, January 12, 2020

დავრგოთ ხე და დავიცვათ გარემო

                       


სოციალური პროექტის გეგმა

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
ქამილა აქპეროვი
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
თბილისი
სკოლა
სსიპ ქალაქ თბილისის N73 საჯარო სკოლა
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
  დავრგოთ ხე და დავიცვათ გარემო
საგანი/საგნები
სადამრიგებლო პროგრამა
საფეხური/კლასი 
დაწყებითი საფეხური/ პირველი კლასი
პროექტის განხორციელების დრო
ერთი კვირა -- 5.10.19—12.10.19წ
პროექტის აქტუაოლობა

პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში გარემოს დაცვასა და გარემოზე ზრუნვაზე ინტერესისა და პასუხისმგებლობის დანერგვას. აგრემოს დაცვა მეტად მნიშვნელოვან პრობლემას წარმოადგენს და ბავშვობიდან ამის გაცნობიერება ძალიან მნიშვნელოვანია

პროექტის მდგრადობა/შედეგები: 

პროექტის განხორციელება გათვლილია ერთ კვირაზე, მაგრამ საკითხის აქტუალობასა და მნიშვნელობიდან გამომდინარე, შემდეგ გაკვეთილებსა და კლასებში განვაგრძობთ მის განხორციელებას. რადგანაც მნიშვნელოვანია  დამატებითი აქტივობებით საკითხის აქტუალობის გაცნობიერება.
საგნობრივი სტანდარტები



მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს შორის   მსგავსება და განსხვავება არსებითი ნიშნების მიხედვით

პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
  1. მოსწავლეების ცნობიერების ამაღლება გარემოზე ზრუნვასა და ხეების ფუნქციის შესახებ.
  2. ქცევის წესების  ათვისება და პრაქტიკაში გამოყენება.
  3. იმის ათვისება თუ რა მნიშვნელოვანი როლი აქვს ხეებს, მცენარეებს და ბუნებას ჩვენს ცხოვრებაში.  

პროექტის შინაარსი და დაგეგმილი აქტიბობები:

  1. ამოცანა- გაკვეთილის ჩატარება , რომელიც მოიცავს მთლიანად თემას
  • აქტივობა - მოსწავლეებისთვის ინფორმაციის მიწოდება რა როლი აქვს ბუნებას ჩვენს ცხოვრებაში, რატომ არის მნიშვნელოვანი ხეების დარგვა, რატომ უნდა მივიღოთ მონაწილეობა მსგავს აქტივობებში;
  • აქტივობა -   მსჯელობა იმაზე ამ მხრივ რას ფიქრობენ მოსწავლეები და რა პრობლემებს ხედავენ.
  • აქტივობა - დავალების მიცემა - მშობლების დახმარებით სახლის ეზოში ხის დარგვა.

  1. ამოცანა  - დავალების შესრულების დეტალების პრეზენტაცია, მოსმენა
  • აქტივობა - მოსწავლეების მხრიდან აქტივობაზე საუბარი.
  • აქტივობა - სურათების გადაღება, მოსწავლეთა შთაბეჭდილებების მოსმენა;

  1. ამოცანა - შემაჯამებელი გაკვეთილის ჩატარება - მოსწავლეების აზრით, რატომ არის მნიშვნელოვანი ხეების დარგვა
  • აქტივობა- მოსწავლეთა შთაბეჭდილებების მოსმენა აქტოვობასთან დაკავშირებით


პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხარვეზები:
1.მოსწავლეების მხრიდან ნაკლები ინტერესი;
2. მოსწავლის ან მასწავლებლის მდგომარეობის გაუარესება;
3. მოსწავლეების მხრიდან პასიურობა;
შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტის დასაწყისში
პროექტის გეგმა
დაფიქრდი, დააწყვილე, გაუზიარე
გონებრივი იერიში
მოსწავლეთა წინარე ცოდნისათვის გამოვიყენებ მეთოდს „ რა ვიცოდი, რა ვიცი, რა უნდა ვიცოდე’’
გეზის მიმცემი კითხვები
შესაბამისი სქემები რომელსაც თვალსაჩინოდ ავსებენ ინდივიდუალურ ფურცლებზე.
პროექტის მსვლელობისას
წაკითხული,  მოსმენილი  და  ნანახი ინფორმაციის  შეფასებისა  და ანალიზისთვის,  მოსწავლეები  შეავსებენ სხვადასხვა  სახის  კოგნიტურ სქემებს.
თანატოლთა უკუკავშირი
პროექტის გეგმა
ჯგუფზე დაკვირვება
თანატოლთა უკუკავშირის ფორმა
ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასების რუბრიკა
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პროექტის დასრულების შემდეგ
პროექტის გეგმა
ჯგუფზე დაკვირვება
თანატოლთა  უკუკავშირი
თვითშეფასება 3,2,1, მეთოდით.
წინასწარ  შედგენილი  კითხვარი

სიტყვიერი  არგუმენტირებული  უკუკავშირი ერთმანეთში
თვითშეფასების  სქემა
შეფასების მოკლე მონახაზი
წინარე ცოდნის დასადგენად ვიყენებ დაფიქრდი, დაწყვილდი, გაუზიარე მეთოდს
მასწავლებელი წინასწარ შემუშავებული გეზის მიმცემი კითხვებით მოახდენს მოსწავლეთა პიროვნული ცოდნის გააქტიურებას იდეის გარშემო.
პროექტის მსვლელობის უკეთ ორგანიზების შეფასების და ჯგუფის წევრებს შორის დავალებების გადასანაწილებლად ვიყენებ პროექტის გეგმას.
თანამშრომლობის უნარების შესაფასებლად ვიყენებ თანატოლთა ურთიერთშეფასების ფორმას.
პროექტის მსვლელობის დროს ასევე მასწავლებელი იყენებს არაფორმალურ დაკვირვებასა და არასტრუქტურულ გამოკითხვას, რომელიც ხელს უწყობს
სხვა საკითხები
წინარეცოდნა
სხვადასხვა ინფორმაციის წყაროსთან მუშაობის უნარი
პრეზენტაციის მომზადებისა და წარმართვის უნარ-ჩვევები
საჭირო ინფორმაციის შეგროვებისა და დამუშავების უნარები.
სასწავლო პროცედურები
პროექტის  დაწყებამდე  მოსწავლეებს  გავაცნობ  პროექტის გეგმას, შესრულების  პირობებს,  მიმდინარეობის ხანგრძლივობას,  შეფასების  კრიტერიუმებს..  ჩვენი  პროექტი  ითვალისწინებს  ჯგუფებში  მუშაობას
პროექტის მსვლელობის დროს კლასს დავყოფ ჯგუფებად. ჯგუფები  თვითონ აირჩევენ ლიდერებს და გავუნაწილებ ფუნქციებს მოიძიონ მასალები პროექტისთვის. ორივე ჯგუფი წარმოადგენს თავისი კვლევის პროდუქტს. პარალელურად ეკრანზე ვაჩვენებთ პროექტორით მათ მიერ მომზადებულ პრეზენტაციას (სლაიდებს)
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა 
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდური მასალები
საზოგადოების აზრი ქუჩაში მცხოვრებ ბავშვებზე. საკუთარი აზრის შექმნა მოსწავლეებში ქუჩაში მცხოვრებ ბავშვებზე.
ინვენტარი/მასალები
კომპიუტერი, ინფრაწითელი დაფა, მარკერები, ტელეფონი სურათების გადასაღებად, 
ინტერნეტრესურსები
Google.com; Wikipedia.com; Youtube.com
სხვა რესურსები
მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, მშობლები



რეფლექსია

გარემოზე ზრუნვა, მისი დაცვა 21-ე საუკუნეშ წარმოადგენს დიდ პრობლემას, ბავშვობიდან ამ პრობლემით დაინტერესება ხელს შეუწყობს მისი კარგად ათვისებასა და გაცნობიერებაში. ბავშვები მიუხედავად ფიზიკური აქტივობებისა, აქტიურად იყვნენ ჩართულნიპროექტის განხორციელების ყველა ეტაპზე. მათ გაუხარდათ ისიც რომ მშობლები მზად იყვნენ დასახმარებლად. ბავშვები გამოირჩეოდნენ კომუნიკაბულურობით. მათ გამოიჩინეს დიდი ინტერესი პრობლემასა და პროექტის მიმართ. მიუხედავად კლასის ასაკისა, პროექტის დასრულების შემდეგ იგრძნობოდა რომ მათთვის საინტერესო იყო ამ თემაზე საუბარი. პროექტის განხორციელებისას ყველა მიზანი იქნა მიღწეული. ყველა ეტაპი განხორციელდა ყოველგვარი შეფერხების გარეშე.



No comments:

Post a Comment