დავალებები

Sunday, January 12, 2020

როგორ დავიცვათ ჩვენი ოთხფეხა მეგობრები

             


სოციალური პროექტის გეგმა

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
ქამილა აქპეროვი
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
თბილისი
სკოლა
სსიპ ქალაქ თბილისის N73 საჯარო სკოლა
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
დავიცვათ ჩვენი ოთხფეხა მეგობრები
საგანი/საგნები
სადამრიგებლო პროგრამა
საფეხური/კლასი 
დაწყებითი საფეხური/ პირველი კლასი
პროექტის განხორციელების დრო
ერთი კვირა -- 11.11.19—18.11.19წ
პროექტის აქტუაოლობა

ბოლო დროის განმავლობაშ ხშირად გვესმის ცხოველებზე ძალადობისა და სასტიკი მოპყრობის ფაქტები. მოძალადეთა შორის არიან როგორც მოზარდები, ასევე ბავშვებიც. ბავშვში აგრესია შეიძლება გამოიწვიოს ნებისმიერმა ფაქტორმა. აგრესიული ქცევა ცხოველებზე კი შეიძლება მიანიშნავდეს გადახრებზე ბავშვში. ადრეული ასაკიდან ცხოვეებსი მიმართ სიყვარულის ჩანერგვა ძალიან მნიშვნელოვანია. ამ მიზნით გადავწვიტე რომ, ჩვენი კვირეული დავუთმოთ ჩვენს ოთხფეხა მეგობრებს, მათ დაცვას, მათ მიმართ ბავშვებთან ერთად სიყვარულის გამოხატვას.


პროექტის მდგრადობა/შედეგები: 

პროექტის განხორციელება გათვლილია ერთ კვირაზე, მაგრამ საკითხის აქტუალობასა და მნიშვნელობიდან გამომდინარე, შემდეგ გაკვეთილებსა და კლასებში განვაგრძობთ მის განხორციელებას. რადგანაც მნიშვნელოვანია  დამატებითი აქტივობებით საკითხის აქტუალობის გაცნობიერება.
საგნობრივი სტანდარტები
მოსწავლეს  შეუძლია გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.

მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს შორის   მსგავსება და განსხვავება არსებითი ნიშნების მიხედვით.
მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
  1. მოსწავლეების ცნობიერების ამაღლება ცხოველების დაცვასა და მათზე ზრუნვასთან დაკავშირებით.
  2. ქცევის წესების  ათვისება და პრაქტიკაში გამოყენება.
  3. ცხოველების მიმართ სიყვარულის დანერგვა მოსწავლეებში.  
  4. ცხოველების მიმართ აგრესიის თავიდან აცილება.
პროექტის შინაარსი და დაგეგმილი აქტიბობები:

  1. ამოცანა- გაკვეთილის ჩატარება , რომელიც მოიცავს მთლიანად თემას
  • აქტივობა - მოსწავლეებისთვის ინფორმაციის მიწოდება თუ ვინ არიან ჩვენი ოთხფეხა მეგობრები, რა პრობლემები აწუხებთ მათ, როგორ შეგვიძლია ვიზრუნოთ მათზე;
  • აქტივობა -   მსჯელობები იმაზე ჰყავთ თუ არა მოსწავლეებს ოთხფეხა მეგობრები, ზრუნავენ თუ არა მათზე.
  • აქტივობა -  აქტივობის დაგეგმვა, ორგანიზება რის შედეგაც მოსწავლეებთან, მათ მშობლებთან ერთად განვახორციელებთ ვიზიტს ცხოველთა თავშესაფარში.  

  1. ამოცანა  - სასწავლო-შემეცნებითი ვიზიტის განხორციელება ერთ-ერთ ცხოველთა თავშესაფარში
  • აქტივობა - თავშესაფარში შესვლის წინ წესებზე ინფორმაციის მიწოდება მოსწავლეებისთვის;
  • აქტივობა - თავშესაფარის თანამშრომლისგან თავშესაფარში მყოფი ცხოველებზე ინფორმაციის მიღება, თავშესაფარში ცხოველებთან უფრო ახლოს გაცნობა;
  • აქტივობა - სურათების გადაღება, მოსწავლეთა შთაბეჭდილებების მოსმენა;
  • აქტივობა -

  1. ამოცანა - შემაჯამებელი გაკვეთილის ჩატარება - მოსწავლეების აზრით, რატომ არის მნიშვნელოვანი გარემოს დაცვა, დავალების მიცემა
  • აქტივობა- მოსწავლეთა შთაბეჭდილებების მოსმენა აქტოვობასთან დაკავშირებით
  • აქტივობა - დავალების მიცემა - კონკრეტულად ყოველმა მოსწავლემ უნდა დადოს ერთი ქვაბი წყალი თავის სახლთან, რათა ოთხფეხა მეგობრებს გაუადვილდეს ცხოვრება


პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხარვეზები:
1.მოსწავლეების მხრიდან ნაკლები ინტერესი;
2. ამინდის გაუარესება;
3. მოსწავლის ან მასწავლებლის  ჯანმრთელობის გაუარესება;  
შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტის დასაწყისში
ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე დიაგრამა , 
მეთოდი დაგვეხმარება დავადგინოთ რა იცის მოსწავლემ თემასთან მიმართებით, რაზე სურს რომ ინფორმაცია ჰქონდეს და შემდგომ იმის დადგენა თუ რა ისწავლა მან პროექტის ფარგლებში
მოსწავლეებს დაურიგდება 2 გვერდი, რაზეც იქნება გამოსახული დიაგრამა
პროექტის მსვლელობისას
დაკვირვება  
მეთოდი მომცემს საშუალებას დავადგინო მოსწავლეების ინტერესის დონე, ჩართულობა პროექტში
მასწავლებლისთვის განკუთვნილი რვეული




პროექტის დასრულების შემდეგ
კითხვარი
სტრუქტურიზებული კითხვარი, რის საფუძველზეც, მშობლების დახმარებით დავადგენთ თუ რა იყო მოსწავლეებისთვის ყველაზე სახალისო, საინტერესო


    სტრუქტურიზებული კითხვარი 
სხვა საკითხები
წინარე ცოდნა
მოსწავლეებს ათვისებული აქვთ ჯგუფური მუშაობისთვის საჭირო უნარ ჩვევები, გამოირჩევიან კომუნიკაბელურობით
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა 
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი


შეფასების გეგმა

პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
გონებრივი იერიში
გამოკითხვა

● სამოქმედო გეგმა
●ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება
● გამოკითხვა
● ერთობლივი დაკვირვების ფურცელი,
შთაბეჭდილებების  მომზადება 
●პროექტის შეფასების რუბრიკა












შეფასების კრიტერიუმები

აქტიურად ჩართული
ნაკლებად  ჩართული
პასიური

აქტივობებში
ჩართულობა




საპრეზენტაციო მასალის მომზადებაში ჩართულობა და აქტიურობა






ჯგუფში მუშაობის შეფასების სქემა

#
გვარი, სახელი
მონაწილეობს ჯგუფის მუშაობაში
პატივს სცემს სხვის აზრს
ორგანიზებულობა
კონფლიქტურობა
წარადგენს ნამუშევარს
1.        


+
ხედავს თავის როლს

მორცხვია
2.        

ცდილობს იყოს აქტიური
+



3.        




აგვარებს კონფლიქტს
აქტიურად
4.        

პასიურად
_


თავს არიდებს
5.        






6.        



ვერ ახდენს ორგანიზებას
კონფლიქტურია

7.        

აქტიურად
_





რეფლექსია

გარემოს დაცვის საკითხი ცნობილია რომ არის აქტუალური. ადრეული ასაკიდან ამ პრობლემასთან დაკავშირებით ინფორმაციის გაცნობა ხელს შეუწყობს მომავალში საჭირო უნარ-ჩვევების განვითარებას. ხელსი უკეთ გაიგებენ რომ ცხოველებზე ზრუნვა ჩვენი ვალდებულებაა, ჩვენ მათ არ უნდა მივაყენოთ არანაირი ზიანი. პროექტი შეუწყობს ხელს ცოველების მიმართ სიყვარულის ჩანერგვას ბავშვებში. ამ მიზნით მსგავსი პროექტის განხორციელება ჩავთვალეთ საჭიროდ. პროექტის განხორცილების ყველა საფეხურზე მოსწავლეები აქტიურად იყვნენ ჩართულები, მათ გამოიმუშავეს საჭირო უნარ ჩვევები, ისინი ასევე კომუნიკაბელურობის მხრივ გამოირჩეოდნენ. მათზე პოზიტიურად იმოქმედა პროექტის სუფთა ჰაერზე, სკოლის გარეთ ჩატარებამ. დასახული მიზნები მიღწეული იქნა. მათ გაეცნეს ინფორმაციას თუ რატომ უნდა დავიცვათ ჩვენი ოთხფეხა მეგობრები, მათ ასევე მოჰყავდათ მაგალითები. ყველა აქტივობა ჩატარდა თანმიმდევრობით, ყოველგვარი შეფერხებბის გარეშე. 


No comments:

Post a Comment