დავალებები

Sunday, January 12, 2020

რამდენი დრო უნდა დავუთმოთ კომპიუტერულ თამაშებს

             


სოციალური პროექტის გეგმა

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
ქამილა აქპეროვი
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
თბილისი
სკოლა
სსიპ ქალაქ თბილისის N73 საჯარო სკოლა
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
რამდენი დრო უნდა დავუთმოთ კომპიუტერულ თამაშებს
საგანი/საგნები
სადამრიგებლო პროგრამა
საფეხური/კლასი 
დაწყებითი საფეხური/ პირველი კლასი
პროექტის განხორციელების დრო
ერთი კვირა -- 23.10.19—30.10.19წ
პროექტის აქტუაოლობა

ტექნიკის განვითარებისა და ინტერნეტის სამყაროში ბავშვები და მოზარდების ნაწილი ძირითადად თამაშობს კომპიუტერულ თამაშებს.კომპიუტერულ თამაშებში გარშემო მყოფებზე ზრუნვა აუცილებლობას აღარ წარმოადგენს. ყველაზე ხშირად მოთამაშე მხოლოდ თვითონ მოქმედებს და გარშემო მყოფებს ვერც კი ამჩნევს, ისინი აღიქმებიან უბრალო დეკორაციებად. ეს ფაქტი კი სკოლანდელი ასაკის ბავშვებში ეგოიზმს აჩენს.კომპიუტერულ თამაშებზე შეიძლება სხვადასხვა განსხვავებული აზრი არსებობდეს, მაგრამ დღესდღეობით ის ბავშვის მთავარი გასართობი და საზრუნავია. ამის გამო ჩავთვალეთ საჭიროდ რომ ეს კვირა დაგვეთმო კომპიუტერულ თამაშებს, იმის განხილვას თუ რა ზეგავლენა აქვს მას და არამდენად სახიფათოა საათების დათმობა კომპიუტერული თამაშებისთვის.



პროექტის მდგრადობა/შედეგები: 

პროექტის განხორციელება გათვლილია ერთ კვირაზე, მაგრამ საკითხის აქტუალობასა და მნიშვნელობიდან გამომდინარე, შემდეგ გაკვეთილებსა და კლასებში განვაგრძობთ მის განხორციელებას. რადგანაც მნიშვნელოვანია  დამატებითი აქტივობებით საკითხის აქტუალობის გაცნობიერება.
საგნობრივი სტანდარტები
მოსწავლეს  შეუძლია გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.

მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს შორის   მსგავსება და განსხვავება არსებითი ნიშნების მიხედვით.
მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
  1. მოსწავლეების ცნობიერების კომპიუტერული თამაშების ზეგავლენასთან დაკავშირებით.
  2. ქცევის წესების  ათვისება და პრაქტიკაში გამოყენება.
  3. კომპიუტერული თამაშებისთის განკუთხვნილი დროის შემცირება მოსწავლის მხრიდან.  
პროექტის შინაარსი და დაგეგმილი აქტიბობები:

  1. ამოცანა- გაკვეთილის ჩატარება , რომელიც მოიცავს მთლიანად თემას
  • აქტივობა - მოსწავლეებისთვის ინფორმაციის მიწოდება რა არის კომპიუტერული თამაშები, რამდენი საათი უნდა დავუთმოთ კომპიუტერულ თამაშებს, იმაზე ყურადღების გამახვილება თუ რა საჭირ-ბოროტო შედეგები მოაქვს კომპიუტერულ თამაშებს;
  • აქტივობა -   მსჯელობები იმაზე რამდენ საათს უთმობენ ბავშვები კომპიუტერულ თამაშებს.
  • აქტივობა -  დავალების მიცემა - მოსწავლეებმა მშობლებთან ერთად მოამზადებენ მცირე პრეზენტაციას თემასთან დაკავშრებით.  

  1. ამოცანა  - მშობლებთან ერთად პრეზენტაციის წარდგენა
  • აქტივობა - პრეზენტაციის წარდგენის დროს იმის აღნიშვნა თუ რამდენ საათს უთმობენ ბავშვები კომპიუტერულ თამაშებს, მათი აზრით აქვს თუ არა კომპიუტერულ თამაშებს ზეგავლენა ბავშვზე;
  • აქტივობა - ყურადღების გამახვილება იმაზე, თუ რა სანქციებს აწესებენ მშობლები ამ პრობლემის მოსაგვარებლად;
  • აქტივობა - სურათების გადაღება, მოსწავლეთა შთაბეჭდილებების მოსმენა;

  1. ამოცანა - შემაჯამებელი გაკვეთილის ჩატარება - მოსწავლეების აზრით, რატომ არის მნიშვნელოვანი ამ თემაზე საუბარი
  • აქტივობა- მოსწავლეთა შთაბეჭდილებების მოსმენა აქტოვობასთან დაკავშირებით
პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხარვეზები:
1.მოსწავლეების მხრიდან ნაკლები ინტერესი;
2. მოსწავლისა და მშობლის თემასთან მიმართების განსხვავებული მიდგომა;
3. მოსწავლის ან მასწავლებლის  ჯანმრთელობის გაუარესება;  
შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტის დასაწყისში
ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე დიაგრამა , 
მეთოდი დაგვეხმარება დავადგინოთ რა იცის მოსწავლემ თემასთან მიმართებით, რაზე სურს რომ ინფორმაცია ჰქონდეს და შემდგომ იმის დადგენა თუ რა ისწავლა მან პროექტის ფარგლებში
მოსწავლეებს დაურიგდება 2 გვერდი, რაზეც იქნება გამოსახული დიაგრამა
პროექტის მსვლელობისას
დაკვირვება  
მეთოდი მომცემს საშუალებას დავადგინო მოსწავლეების ინტერესის დონე, ჩართულობა პროექტში
მასწავლებლისთვის განკუთვნილი რვეული




პროექტის დასრულების შემდეგ
კითხვარი
სტრუქტურიზებული კითხვარი, რის საფუძველზეც, მშობლების დახმარებით დავადგენთ თუ რა იყო მოსწავლეებისთვის ყველაზე სახალისო, საინტერესო


    სტრუქტურიზებული კითხვარი 
სხვა საკითხები
წინარე ცოდნა
მოსწავლეებს ათვისებული აქვთ ჯგუფური მუშაობისთვის საჭირო უნარ ჩვევები, გამოირჩევიან კომუნიკაბელურობით
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა 
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი


შეფასების გეგმა

პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
გონებრივი იერიში
გამოკითხვა

● სამოქმედო გეგმა
●ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება
● გამოკითხვა
● ერთობლივი დაკვირვების ფურცელი,
შთაბეჭდილებების  მომზადება 
●პროექტის შეფასების რუბრიკა












შეფასების კრიტერიუმები

აქტიურად ჩართული
ნაკლებად  ჩართული
პასიური

აქტივობებში
ჩართულობა




საპრეზენტაციო მასალის მომზადებაში ჩართულობა და აქტიურობა






ჯგუფში მუშაობის შეფასების სქემა

#
გვარი, სახელი
მონაწილეობს ჯგუფის მუშაობაში
პატივს სცემს სხვის აზრს
ორგანიზებულობა
კონფლიქტურობა
წარადგენს ნამუშევარს
1.        


+
ხედავს თავის როლს

მორცხვია
2.        

ცდილობს იყოს აქტიური
+



3.        




აგვარებს კონფლიქტს
აქტიურად
4.        

პასიურად
_


თავს არიდებს
5.        






6.        



ვერ ახდენს ორგანიზებას
კონფლიქტურია

7.        

აქტიურად
_





რეფლექსია

თემის აქტუალობა განსაზღვრულია მისი პრობლემატურობით. კომპიუტერული თამაშების გავლენაზე ინფორმაცია გვაქვს მაგრამ მაინც ბავშვებს ვაძლებთ იმის ნებას რომ რამდენიმე საათი გაატარონ კომპიუტერული თამაშების თამაშით. ამ პრობლემის მოსაგვარებლად საჭიროდ ჩავთვალე მოსწავლეების მშობლების აქტივობაში ჩართვა. როგორც მოსწავლეები, ასევე მშობლები აქტიურობითა და ინტერესით გამოირჩეოდნენ. ბავშვებმა აითვისეს საჭირო მასალა, გამოიმუშავეს საჭირო უნარ ჩვევები, ისინი ასევე კომუნიკაბელურობის მხრივაც გამოირჩეოდნენ. დასახული მიზნები მიღწეული იქნა. მათ გაეცნეს ინფორმაციას თუ რატომ უნდა შევამციროთ კომპიუტერული თამაშებისთვის განკუთვნილი დრო. ყველა აქტივობა ჩატარდა თანმიმდევრობით, ყოველგვარი შეფერხებბის გარეშე. მოსწავლეებმა გააცნობიერეს რომ კომპიუტერული თამაშებისთვის განკუთვნილი დროს შეუძლიათ დაკავდნენ უფრო საინტერესო აქტივობებით. პროექტის განხორციელებისას, პრეზენტაციის უნარის გაუმჯობესებაც დაფიქსირდა.


No comments:

Post a Comment